Bespaar tijd met een goed voorraadbeheersysteem

Goederen opslaan vergt middelen en ruimte. Het bijhorende beheer kost je ook nog eens kostbare tijd. Odoo biedt met een uitgebreid voorraadbeheersysteem een krachtige en complete oplossing om jouw voorraad altijd en overal te beheren. Het updaten en beheren van stocks, inventarissen en voorraadniveaus zijn cruciaal om kosten te besparen, de klanttevredenheid te vergroten en de operationele efficiëntie te verbeteren. Odoo partner Evato zorgt voor een rimpelloze implementatie.
Omslagafbeelding
Omslagafbeelding

Odoo voorraadbeheersysteem

Voorraadbeheersysteem en software: alles-in-één

Odoo is een alles-in-één bedrijfsbeheersysteem met een breed scala aan modules, waaronder een uitgebreid voorraadbeheersysteem. Deze helpt bij het stroomlijnen van je voorraad- en logistieke processen. Dankzij een helder en real-time overzicht van alle voorraad- en goederenstromen heb je op elk moment inzicht in de voorraadstatus en kan je de locatie van items volgen, bestellingen beheren en rapporten genereren. Zo hou je de kosten voor opslag zo laag mogelijk en heb je altijd de juiste hoeveelheid producten ter beschikking.


Integraties

Bespaar kostbare tijd met het voorraadbeheersysteem van Odoo

Dit geavanceerd systeem kan aanzienlijke voordelen opleveren. Met de mogelijkheid om real-time inzicht te krijgen in voorraadstatus, locatiebeheer, voorraadoptimalisatie, bestelbeheer en uitgebreide rapportage, heb je een echte all-in oplossing.


  • Nauwkeurige updates

Odoo zorgt voor nauwkeurige en directe updates van de voorraadniveaus op basis van inkomende en uitgaande goederenstromen. Zo heb je altijd een actueel overzicht van jouw voorraadstatus.

  • Magazijnbeheer

Odoo maakt het mogelijk om meerdere magazijnen en locaties te beheren. Hierdoor kan je de voorraadniveaus en product bewegingen op elke locatie bijhouden, zodat je eventuele voorraadtekorten, verliezen of overstocks kan beperken.

  • Voorraadoptimalisatie

Met Odoo kan je de optimale voorraadniveaus bepalen op basis van historische gegevens, vraag prognoses en andere parameters. 

  • Bestelbeheer

Odoo stroomlijnt het bestelproces door automatische bestelvoorstellen te genereren op basis van de huidige voorraadniveaus en de vraagprognoses. Hierdoor kunnen bedrijven tijdig nieuwe bestellingen plaatsen en het risico op voorraadtekorten verminderen.

  • Rapportage en analyse

Met de rapportagetool controleer je de efficiëntie en nauwkeurigheid. Je krijgt inzicht in de omzet, de voorraadwaarde, de omloopsnelheid en andere belangrijke voorraadparameters om de prestaties te evalueren en besluitvorming te ondersteunen.


Speciale oplossingen

Koppelingen voor voorraadbeheer

Voor bedrijven die te maken hebben met complexe voorraadbeheersystemen, zoals voedsel groothandels en sanitair bedrijven met meerdere magazijnen, bieden we speciale koppelingen aan met bijvoorbeeld Transis. Met deze geavanceerde integraties kunnen we nauwkeurige traceerbaarheid van voorraden realiseren, efficiënt leveringen beheren, optimale routes plannen en de volgorde van picking en laden van transportvoertuigen optimaliseren. Dit stelt onze klanten in staat om hun operationele processen te stroomlijnen, kosten te verlagen en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen.